Amatör Scooter cı Gözünden SYM Joymax 250i İnceleme

yazi-kapak

27 Mart 2015
Kendimi bildim bileli iki teker üstündeyim. Bir rivayete göre iki tekeri ilkokul yıllarında mobylette üzerinde öğrenmişim. Var yok aklımda o yıllar.
Gel zaman git zaman vitesli motosiklet maceram başladı taki scooter ile tanışana kadar. Epey bir scooter değiştirdim bu kısa hayat diliminde. Şimdi o marka, bu model, bu cc diye detaylara girmiyorum, yazının sonu gelmez.
Scooterı hafta sonları gezinti yanında ev-iş-ev arasında ulaşım ve asıl olarak gün içinde iş amaçlı kullandım bugüne kadar. Kullandığım scooterlar genelde ayak kısmı boştu. Arkaya bir topcase ve öne de tel sepet takıp herşeyi taşırdım. Arabam üç-dört ay hareket etmediği oluyor. Yağmur, soğuk, sıcak hava nasıl olursa olsun doğru giyim sonrası iki teker her zaman tercihim.

Gün gele ki BoSKu-Bodrum Scooter Kulübü oluşuverdi. Dedik ufak scooterlar uzun yol için yorucu oluyor, bir boy büyüğünü alalım. Çok fazla parada ayıramadım. Honda PCX 150 ile başladı BoSKu turları macerası…

Honda; Ne varsa onda 🙂
Güzel motor, kaliteli işçilik, sağlam, servis harika, yedek parça bol, uygun fiyatlı, yakıtı kokluyor, frenleme iyi, maks hız 115km, sele altı bagaj tek tam kapalı kask alıyor ve az biraz daha yer kalıyor, led farlar geceleri gündüz yapıyor, start/stop, adeta elektrikli motosiklet edasında motor sesi, kıvraklık, 0-80km/sa ivmelenme beğendiğim özellikleri. Gel gelelim lastikler, ön cam hoşlanmadığım parçalardı. Daha yumuşak bir lastik ve uzun tur camı ile değişim ile de bunları telafi ettim.
Bizim BoSKu olarak yaptığımız 400km lik turlarda artçısız olarak memnun edici motosiklet PCX. Lakin uzun yolda oturuş pozisyonu, rüzgara direnci, yeri geldiğinde 100km/sa üstü ivmelenme isteği, artçı ile yol alma, sele altı bagaj konusunda eksikleri olduğunu farkettim. Gayet normal. PCX şehiriçi ve tur arasında bir motor tipi.
Motoru değiştireyim, ikinci bir motor mu olsun arasında uzun süre git gel yaptım. Bu arada gözüm büyük maxi-scooter larda. 400-650cc. Çok para ayırmak lazım onlara da 🙂 Epey bir model test sürüşü yaptım. Kafa iyiden iyiye karıştı. Bu arada PCX ile BoSKu turları devam ediyor. Turda yol alırken hafta içi tamam büyük bir maxi alacağım derken hafta içi yine fikir değişikliği. PCX ile devam….
Bu böyle git gel olayı olmaz. Nasıl bir scooter almalıyım ? Ne kadar bütçe ayırabilirim ? Aslında herşeyin cevabı hazırdı. Sadece hangi marka ve model olacak bunda takılıyordum. Eee malum bunu da fiyat belirliyor. 10-12bin TL ile sıfır maxiscooter lara bakmaya başladım. İkinci el scooter almak pek sevmediğim bir olaydı. Motora ilk ben binmem, olası sorunlarını bilmek isterim her zaman. O yüzden sıfırları araştırdım hep.
SYM ve Kymco; Marka olarak pek sıcak bakmadım. Sanki hep bir sorun olacak, her ne kadar Kore olsa da Çin motoru gibi görüyordum. Çin motorlarının ne farkı var ? Çin işte 🙂
SYM ve Kymco tasarımları güzel, fiyatları cazip geliyordu sadece. Denemekte fayda var derken bir arkadaşımın Joymax ını 1 saatliğine tecrübe etme şansım oldu ve dedim tamam bu benim istediğim motor. Belki zamanla plastik aksamı soğuyacak, renk atacak ama olsun garaj var, temizlik malzemeleri var, takıntılı olduğum granajdan oradan buradan ses yapar; yapsın nasılsa kask var, sesi duymam.
Tam karar vermişken, herşey sıcakken hemen işi bitirmem lazımdı. İki gün içinde ilan sitelerinde araştırma yaptım. 2015 modelleri 2014 lere göre 1500TL pahalı idi. Olsun, nasıl olsa sadece kağıt üzerinde fark var. Ara rakam ile koruma, aksesuar alırım dedim.
Derken Marmaris te çok uygun fiyatlı 2014 model, 350km de, temiz, sıfırdan farksız Joymax ı buldum. Bir ağabeyimi arayıp fikir alayım dedim ve tesadüftür ki onunda Muğla’da işi varmış o gün. Atladık araca Marmaris’e vardık ve noter ile son noktayı koyduk. Yarım günde herşey bitmişti. Derin bir rahat nefes almıştım.

PCX i garaja çektim. Altı gün oldu Joymax ı kullanıyorum. Marmaris dönüşü 180km yol tecrübem oldu. Gelelim yazımın asıl amacına; SYM Joymax 250i nasıl bir scooter ? Madde madde dile getireyim.

– Sınıfındaki maxi lere göre fiyatı uygun. İkinci eli popüler. Her motorda olduğu gibi elbette ikinci eli düşük fiyatlı oluyor. Üstüne ne aksesuar takarsan tak alıcı bakmıyor bile harcadığın ekstralara
– Heybeti var, tasarımı şık. Bana sevdiğim scooter X10 u andırıyor.
– Plastik aksamı sandığım kadar kötü değil.
– Oturuş pozisyonu güzel. Rahatsız edici değil. Marmaris dönüşünde 180km de bunu farkettim. Ayaklar her ne kadar 180 derece dayanmıyorsa 150 derece uzatılabiliyor ön tarafa. Koltuk arkasında yaslanma yeri beli rahatlatıyor. Yaslanma yeri üç kademeli olarak ayarlanıp kolların gidona olan mesafe ayarlanıyor. 180cm boyum olduğu için en arkada bıraktım. Dirseklerim 90 derece açı ile elcikler üzerinde.
– Motor ne sesli, nede sessiz. Sessiz diyebilirim aslında. 0-100km/sa ivmelenme 190kg motora göre memnun edici. Deneme amaçlı bir iki kez 140km/sa hıza çıktım. Fazlasını görmeden gaz kestim. 110 ile 140km arası ivmelenme zaman alıyor.
– Ön-arka tek rotorlu disk fren. Hortumları çelik. Ön combine. Arkayı sıkınca az biraz ön frende basıyor. Bu motorda frenler muhteşem ötesi diyebilirim. Boş alanda panik fren denemelerim oldu. 60km/sa ile giderken zımba gibi duruyor. Panik frende, motor düz halde iken dengesi de harika. ABS malesef yok. Ne kadar para o kadar köfte durumları.
– İlk aldığımda arka amortisör en sertte idi. Arka amortisörde beş kademeli yumuşaklık ayarı var. Üçüncü kademeye aldım. Şehiriçinde lakalar, hız kesicilerde fena değil ama sanırsam PCX kadar rahat olacağını sanmıyorum.
– Aynalar geniş, çok şık, önde kaporta üzerinde. Sinyaller ayna üzerinde. Katlanabiliyor olması dar alanlardan geçişte, parkta veya Allah korusun motor yatarsa kırılmaması için avantaj. Tek sorunu aynalar tam elciklerin hizasına geliyor. Ne pozisyonda ayarladıysam aynaların yarı iç tarafında kalın korumalı montumun dirsek kısmını görüyorum. Özellikle geceleri arkamda uzaktaki aracı göremiyorum. Araç 15m arkama gelince aynanın yarı dış tarafında beliriyor. Hoşuma gitmemişti ve çözüm olarak aynaların uç noktasına ufak kör noktası aynalarından taktım. Sorunu hallettim. Hatta daha da iyi oldu.
– 12,5lt lik yakıt tankı var. Yarı yarıya şehiriçi ve şehirler arası yolda 320km yol yaptırdı bana.
– Kadran tasarımı hoş. Özellikle gece arka planda yanan ışıkları ayrı bir güzellik katıyor. Devir saatinin olması iyi. Herşeyden önemlisi km, devir saatinin, hararet, benzin göstergelerinin analog olması en çok sevdiğim özelliği diyebilirim. Dijital göstergesinde akü voltajı, trip, toplam km, saat, yan ayak açık, sele bagajı açık uyarıları gösteriyor. Motosikletin ilk startında akü voltajını gösterip bir süre sonra saate geçmesi iyi düşünülmüş.
– Farlar sandığımdan çok etkili gösteriyor. Arka far, sinyal, parklar led. Ön parklarda ledler cam altında kaş şeklinde yapılmış. Motosiklet çalışınca parklar hep yanıyor. Kapatma imkanı yok. Kısa farları ise gidondan açıp kapama imkanı var. Selektör ler için sol elciğin ön tarafında ayrı bir anlık düğme var. PCX te yoktu, her seferinde kısa uzun ile selektör yapılması can sıkıcıydı. Ön farlar iki adet. Kısada her ikisi de yanıyor. Uzunda da ayni şekilde. Bazı motorlar gibi kısa da tek far yanma olayı yok. Hayli güçlü farlar. Gece mesafe ve yayılma alanı can sıkıcı değil. Far yanlarında sisler mevcut. Gidon altından düğme ile bağımsız açıp kapanıyor. Parklar ile sisler yakıldığında gece hoş bir görsellik çıkıyor. Sislerin yanması durumunda kısa bir alanda görmediğiniz nokta kalmıyor. Siste deneme şansım olmadığı için sis farların asıl amacı hakkında düşünceye sahip değilim. Dörtlü için yine ayrı bir düğme mevcut.
– Joymax ı aldığım arkadaş camı üstten 15-20cm kestirmiş. Daha önce arkadaşımın stok camlı Joymax ını test ettiğimde 100km/sa üstüne çıkınca kaskımda uğultu yanında rahatsız edici bir titreme hissetmiştim. Kafamı az eğince titreme geçmişti. Benim kısaltılmış canımda bu sorun yok. Boy ile ilgili bir durum olduğu için herkese göre farklılık gösterebilir. Yakında Givi nin orijinal camdan 17cm daha uzun tur camını satın alıp kullanmak istiyorum.
– Lastikler pek iç açıcı gelmedi bana. Biraz sert, kauçuk tarzında. Ben sakin sürerim, yavaş, temkinli, yatırmam motosikleti derseniz belki sorun olamayabilir ama lastik her motorda ne tarz bir sürüş yaparsanız çok önemli. Neticede yol alırken bir avuçiçi kadar alan üzerinde iki teker dengede yol alıyorsunuz. Panik frenlerde lastikler yola ne kadar çok iyi yapışırsa o kadar fren mesafeniz kısalacak, dengeyi kaybetmeyeceksiniz. PCX te de ayni sorun vardı. Michelin City Grip ler ile değiştirmiştim. Çok rahat etmiştim. Tırtıklı, kazınmış asfaltta dahi giderken düz asfaltta gidiyor gibi sarsıntı yapmıyordu. En kısa sürede Joymax ta da Michelin City Grip lere geçeceğim.
– Sele altı bagaj devasal. Xmax lerde bayılırdım bagaja. Joymax ta da ayni şekilde. İki tam kapalı kask ve bir sırt çantası kask ortasına sığıyor. Sele kalkınca otomatik çalışan aydınlatma lambası her ne kadar etkili olmasa da neticede var. Yakında şerit led ile destekleyeceğim. Ayrıca lamba yanında kill switch tarzı bir düğme var. Sanki hırsızlığa önlem gibi geldi bana. Elektriği kesmiyor ama marş motorunu çalıştırmıyor. Sele anahtarlıktan ters saat yönüne açılabildiği gibi motosiklet çalışırken gidondan bir düğme ile de açılabiliyor. Güzel özellik.
Sele plastik malzeme. İçine konan malzemeler hareket edince çok ses çıkarıyor. Bende buna döşemeciden satın aldığım flexi halı malzeme ile kaplayarak çözüm buldum. Çok şıkta durdu. Sele 90 derece açılmıyor. Ön tarafa ulaşırken zorluk oluyor. Seleyi tutan hidrolik kol bana çok sağlam gelmedi. Sanki yandan sağlam bir rüzgar yediğinde gitti gidecek gibi.
– Dün ilk defa artçı olarak 10km civarı yol aldım bir arkadaşımla. Artçı konforu çok iyi. Koltuk geniş. Ayak basamaklarında bacaklar gayet konforlu kalıyor. Sürücünün biraz üstünde yolu takip edebiliyorsunuz. Yandaki tutacakların yeri de iyi belirlenmiş. Sissy bar biraz ufak kalmış. Geriye yaslanınca çok rahat olmuyor artçı. Zaten yakında çıkartıp sırt dayama pedli topcase takacağım. Dert etmiyorum.
– 190kg lık scooter ı sehpa ayağına almak çok kolay. Artçı tutacaklarından geri ittiğinizde kolayca açılıyor. Yan ayak bana pek güven vermedi. Kapatma anında taaaak diye bir ses sinir bozucu.
– Benzin deposu kapağı ayakların arasında önündeki bir düğme ile yay vasıtası ile açılıyor. Haznesinden dolayı yakıt doldururken taşma olursa tahliye borusundan aşağı iniyor haznedeki yakıt. Ufak bir iki bölme var bu haznede. Anahtarlık vs gibi ufak şeyler sığabilir.
– Ön göğsün altında, benzin depo kapağı üstüne kalorifer peteği bile koymuşlar Joymax a. Bacak örtüsü ile kullanıldığında kışın soğukta büyük konfor. Peteği açma kapa mandalı mevcut. Joymax ta birde standart elcik ısıtma olsaydı süper olurdu. Onu da biz taktıracağız demek ki.
– Göğüste gidon altında sol tarafta akü, sağ tarafta ise çakmak adaptörü ve sigorta panosunun bulunduğu, içine cep telefonu, sigara, çakmak, gözlük koyabileceğiniz çok büyük olmasa da kapaklı bir bölme var.
– Kontak anahtar kısmı görünüm olarak bana hoş gelmedi. Anahtar deliği gidon kilitlenince otomatik kapanıyor veya siz gidon kilitlemeden ufak bir sarı düğmeye basarak kapatabiliyorsunuz. Burada tasarım konusunda zayıf kalmışlar.
– Yol alırken gaz geçişleri gayet güzel, hassas. Lakin bir yanılgı veya sorunda olabilir ama ben dur kalk ta biraz sorun yaşıyorum. Fırlama isteği var az biraz.
– Parça fiyatları bana epey pahalı geldi. Tek bir aynanın 500TL civarı olması gibi… Kimse Piaggio nun parçaları çok pahalı demesin.

20 yılı aşkın bir amatör scooter cı gözünden sizlere 250cc, 24 beygir Joymax için bir haftalık zaman zarfında düşüncelerimi paylaştım. Eksiklerim, aklıma gelenler oldukça yazımı düzenleyeceğim.
Özetle SYM markası önceleri benim kafamdaki endişeli imajı sildi gitti. Joymax her ne kadar şehiriçi kullanımda özellikle eşya taşınamaması, dar alanlarda manevra zorluğu nedeniyle zayıf kalsa da tur kullanımında gözünüzü kırpmadan tercih edebileceğiniz model.
Scooter şu an 1000km de. Zaman ne gösterecek bakacağız.

Teşekkürler.

Güncellemeler :
17 Nisan 2015 – Km. 1950
BoSKu-Bodrum Scooter Kulübü ile ilk uzun turumu 480km olarak yaptım. Onun dışında hergün şehiriçinde kullanıyorum.
– Yetkili serviste 1000km. bakımına girdim. Maliyeti 60TL
– Yakıt tüketimi notlarım…
Model : 2014 | Km. : 1500
Sehiriçi : 6,5lt ile 161km – 100km de 4lt yakıyor.
Şehirlerarası : 9,7lt ile 270km – 100km de 3.6lt yakıyor.
Özellikle kalkışlarda ani gaz ile devri 5-6bin lerin üstüne çıkarmak, seri kalkış ve 110km nin üstü yakıt tüketimini çok etkiliyor. İlk heves devirli kullanım yapıyorum. Uzun bir turumu sakin yapıp bir depo ile kaç km. gideceğim, hesaplayacağım.
– Yan ayağı kapatırken taaak diye bir sesin gelmesi sinir bozucuydu. Kauçuk bir takoz takarak sorunu hallettim.
– Benim gibi herşeyini yanında olmasını isteyen birisi için sele altı bagaj ufak gelmeye başladı. Yakında 52lt lik bir topcase takacağım.
– Çok basit yöntemiyle motosiklet alarmı taktım. Alarmın kontak, sinyaller vs kablolarını kullanmadan sadece beslemesini yaptım. Darbe hissedince alarm devreye giriyor.
– Sakin, sprortif sürüşten uzak olduğum için stok lastiklerinden memnunum.
– Aynalara taktığım kör nokta aynaları harika bir şey. Çok memnunum.
– Elciğe gaz kontrol aparatı taktım. Hep ürkütücü gelirdi bana bu aparat. Uzun turda deneme şansım oldu. Çok rahat birşeymiş gerçekten.
– Başlarda şehiriçinde manevra ve elimde itmekten yana sıkıntılarım var ama her geçen gün alışıyorum. Elbette ufak bir scooter kadar rahat değil ama denge konusu güzel. Sadece elde itmesi işkence.
– Uzun yolda konforu, oturma pozisyonu, hızlanması çok büyük bir keyif veriyor.
– Bu arada sekiz aydır benim kahrımı çeken PCX150 mi depoda çürümekten kurtarıp sattım.
Emrah TEZER
BoSKu-Bodrum Scooter Kulübü
http://www.bodrumscooter.org

22 thoughts on “Amatör Scooter cı Gözünden SYM Joymax 250i İnceleme

  1. Merhaba, 2013 joymax kullaniyorum. Genel olarak memnunum. Ancak on frenden gelen ses gercekten can sıkıcı. Yorumlarda kronik olarak tamaminda var oldugunu okudum. Sizde durum ne, yada bir cozum buldunuzmu.

  2. evet yorummunuz cok güzel olmuz bana 2015 model bende aldım özelikle gece yolculuğu mükemmel parca konusunda cok saglam honda dan farkı yok ben daha önce 200 cc 2 yıl kullandım cok memnun kaldım daha sonra 250 lık aldım yumusak ve rahat bir motorsiklet kendine güven dünya turuna cık ön fren balatalası bazen ses yapıyor .bence önemlı deyıl bır 2 kez yumusak firen yapınca geciyor bence tozdan yapıyor.

    • Sakin çok göreceli bir kavram 🙂 Ben sizinle zamanında tuttuğum notları paylaşayım.

      SYM Joymax 250i Yakıt Tüketimi
      Model : 2014 | Km. : 1500

      Sehiriçi : 6,5lt – 161km
      100km de 4lt yakıyor.

      Şehirlerarası : 9,7lt – 270km
      100km de 3.6lt yakıyor.

  3. Merhaba Emrah bey.
    Yaklaşık iki aydır bir scooter arıyordum. Gel-gitlerden sonra joymax 250’de karar kıldım.
    Ancak benim şöyle bir sorunum var:
    37 yaşındayım ve hayatımda çok kısa süreli spx’leri saymazsak, hiç motosiklet kullanmadim. Hatta ehliyetim bile yok. (Ancak profesyonel bir bisiklet sürücüsüyüm)
    Tüm bunlar ışığında sorum şu:
    Motosiklet (scooter) kullanmaya 250’lik bir scooter olan joymax’la başlamak doğru mu ? Çok sıkıntı yaşar mıyım? (Çünkü küçük 100-150’lik birşey istemiyorum)
    Bu arada Balıkesir ‘de oturuyorum, Bursa’da doğdum büyüdüm ve Bandırma’lıyım. Yani Balıkesir ‘den hem Bursa’ya hem de Bandırma ‘ya artçılı olarak gidip gelmek istiyorum.

    • Merhaba
      Öncelikle ehliyet ve motor korumalar şart.
      Bence 250cc scooter bisiklet tecrübesi olan birisi için mümkündür. Öncelikle geniş, emniyetli ve düz alanda motorunuzu tanıyın. Frenleme, hızlanma testlerini yapın.

  4. Merhaba bende 1 haftalık aldıgım joymax 250i motorumla 70 km yolda sürüş deneyimim oldu. 60 km gibi hızda beni çok titretti dediğiniz gibi boğaz köprüsünden gecerken sanki uçucakmışım gibi lastiklerin yerle teması çok zayıfladı.Moturumu direk satmak istedim. Sanırım öndeki camın yanınızdan anladığım kadarıyla etkisi büyük. Birde Elcik gaz kontrol aparatı. Takdırmayı düşünüyorum.

    • Merhaba
      70km biraz erken zaman 🙂 Camın kısa olması evet dezavantaj. Rüzgar direk kask vizörü camınıza geliyor.
      Rüzgarlı havada hele ki yan rüzgarda her motor işkence duruma gelebilir.

  5. Emrah abi bisiklet kulübünden Recep ben. SYM 250 İ almayi düşünüyorum ve bu konuda en onemli referansım sensin. Agirlikta sadece hafta sonlari cok uzun olmayan şehir dışı gezileri vs amaçlı kullanacağım. 2015 sıfır 12.900 TL fiyat cazip geldi. Sözün özü bu fiyata bu kullanım amaçlı al keyif verir mi? Yoksa baska bir sey mi önerirsin? Bu konuda desteğin ve yorumun benim için çok önemli..

    • Recep selam
      Fiyatlari hakkinda cok bilgim yok. Ben binilecek motorda fiyata bakmam. Joymax te sehirdisi turlarda memnun olacagin bir scooter. Facebook ta joymax gruplari var. Takip et cok temiz, az kullanilmislari uygun fiyatli oluyor.

      • Emrah abi,
        Bu fren konusunda cok ses yapiyor şikayeti okudum bir kac yerde en cok dert oldu. Elbette binilecek motora para konusu en son konu sadece bir kac yerde bu paraya bunu almak yerine biraz daha ver xmax al diyorlar. Onunda sele sorunu varmış. Neyse sen bosver al joymax dersen yarin İstanbul’da bu isi bitireceğim.
        Yorum icin simdiden cok teşekkür ederim..

  6. Değerli kardeşim çok güzel bir inceleme bilgilendirme olmuş bir hafta içinde bende bir tane alacağım inşallah. Bende bodrumda yaşıyorum merkezdeyim sonradan eklediğin bir kaç şeyi merak ediyorum

    -Öncelikle hayati önem taşıyan kör nokta aynası
    -İsitmali elcik
    -gaz sabitleyici
    – ses çıkaran ayaklik icin kauçuk takoz
    – taktığın alarm
    – ve ön cam bende 180 boyundayım
    Bunları nerede yaptırdın
    Her platformda okuduğum ayna problemi birinci sırada benim için

  7. Slm ben sym evoi 250 lik le joymax arasında kaldım daha önce kulanan birisi köprülerden geçerken sıkıntı yaşarsın diyolar ben aktif olarar. Cbf 150 cc kulaniyorum cc büyütmek istiyorum yorumlarinizla yardımcı olurmusunuz

    • Bodrum’da yaşadığım için hiç köprüden geçmedim 🙂
      Lakin olay rüzgarlı havada motosiklet sürmek ise sonbaharda Söke Ovası Söke başlangıcında motosiklet sürerseniz ne kadar zor olduğunu herkes bilir.
      Teoride evet ufak, hafif motosikletler denge bakımından rüzgarda çok etkilenir. Sizi savuracak kadar şiddetli, sağnak bir rüzgar var ise her motosiklet etkilenir.

  8. merhabalar arkadaşlar.2014 joymax var bende.2 gündür hararet sorunum var.dün yogun bi trafiğe girdim.dur kalklarla normal olabileceğini düşündüm.bugünde bi test sürüşü yaptım yine yükseldi.ama kırmızı bölgeye gelmedi tabi.iki büyük beyaz çizginin arasında dururdu hep.kırmızıya yakın olana gelince aklımda soru işareti oluştu.sizce oralara çıkması normal mi yoksa durması gereken yer ikisinin ortasımıdır.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s