Hangi Scooter ? Kaç cc. lik ? Nasıl bir scooter ?

BMW-C-600-BMW-C-650-88

Scooter Seçerken Kişisel Olarak Aradığım Özellikler
– Fiyatının makul, piyasada benzer özellikli markaları ile aşağı yukarı ayni fiyat olması
– Yaşadığım bölgede servisin işinin ustası olması
– Bol ve uygun fiyatlı yedek parçası
– 2. elde değerinin düşük olmaması
– Kış ve yaz hava koşulları için agresif sürüş dışında özellikle virajlarda kaydırmayacak tip lastikler
– Bozuk, taşlı yollarda rahat sürüş için lastik ebadlarının büyük olması
– Hafif bir motor, koltuğun yere yakın olması
– Sürücü ve artçı koltuk konforu. Sürücü için koltukta sırt dayama desteği, artçı için ise sissy bar olması
– Oturma pozisyonunda sürücünün ayaklarını tam olarak ileri doğru uzatabilmesi
– Koltuk altının tamamının bagaj olması. İki adet tam kapalı kask ve bir çanta alması
– Koltuk altı bagajda aydınlatma lambası
– Koltuk altı bagajın halıflex kaplı olması
– Ön ve arka disk fren. ABS desteği. Ön tekerde çift disk (genelde 400cc ve üstü scooterlarda)
– Ön camın uzun olması ve yol alırken süpürülen havanın kask üstünden geçmesi, camın aşağı-yukarı ayarlanabilir olması (opsiyonel tur camı)
– Kısa farların etkin, uzun mesafeyi gösterebilmesi
– Selektör için kısa-uzun yapmaya gerek bıraktırmayan ayrı bir düğmenin olması.
– Sis farları
– Ön göğüste analog kadran ve saat, yol-yakıt istatistiklerini gösteren dijital yol bilgisayarı.
– Ön göğüs altında en az bir torpido gözü olması ve bu gözde USB şarj için çakmaklık bulunması
– Geniş alanı gösterebilen dikiz aynalar
– Yumuşak, kademeli ayarlanabilir amortisörler
– Artçı için yan tutacak kolçaklarının bulunması
– Egzoz üstünde geniş, sıcaklık koruyucu koruma kapağı
– Egzoz manifold sıcaklık koruyucu koruma demiri
– Elciklere olan mesafesi ayarlanabilir fren manetleri
– El freni (genelde 400cc ve üstü scooterlarda)
– Gidon arasında en az 5” lik bir navigasyonun oturması için gerekli olan boşluğun bulunması
– r şeklinde lastik sibopları
– Benzin istasyonunda tabancanın tam ve sorunsuz gireceği benzin deposu boğazı

Kaç cc. lik bir scooter ?
– Şehiriçinde artçısız ve az yük ile kullanılacak ise 100cc
– Şehiriçinde artçılı ve az yük ile kullanılacak ise 150cc
– Şehirlerarası yolda artçısız veya yük ile yol alınacak ise 250cc
– Şehirlerarası yolda artçılı sakin bir sürüş ile yol alınacak ise 250cc
– Şehirlerarası yolda artçısız veya artçılı sportif bir sürüş ile yol alınacak ise 400cc
– Şehirlerarası yolda artçılı, yük ile yol alınacak ise 400cc veya üstü

Emrah TEZER
BoSKu-Bodrum Scooter Kulübü
http://www.bodrumscooter.org

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s